Acast stärker upp teamet — rekryterar Emily Villatte som Chief Financial Officer

Acast: For The Stories.
1 min readAug 21, 2019

--

Världens största podcastföretag Acast har rekryterat Emily Villatte som bolagets nya Chief Financial Officer med uppdrag att leda den ekonomiska styrningen framåt i den expansionsfas som bolaget befinner sig i. Emily kommer närmast från den finansiella tjänstesektorn där hon under 12 års tid har arbetat för ett globalt FTSE 250 bolag, JLT Group, och varit placerad i Sydney, London och Stockholm.

Ross Adams, CEO på Acast säger: “Jag är mycket glad att vi kan välkomna Emily till Acast. Hon har mångårig finansiell erfarenhet och en profil som går i linje med vårt starka fokus på skalbarhet och tillväxt. Vi känner oss väldigt nöjda med den här rekryteringen”.

2018 var ett fantastiskt år för podcastföretaget rent ekonomiskt då man fördubblade sin omsättning jämfört med året innan. Den totala omsättningen för 2018 slutade på 190.5 miljoner kronor.

Emily Villatte säger: “Acast är ett väldigt spännande bolag med höga ambitioner, som har lyckats växa effektivt. En del av mitt uppdrag är att utveckla bolagets ekonomistyrning och driva skalbarhet i ekonomifunktionen. Jag kommer in med stort förtroende för bolaget, ledningen och det härliga ekonomiteamet. Dessutom älskar jag podd!”

--

--